top of page

הכול מתייקר? זה הזמן למחזר

עודכן: 23 בנוב׳ 2022

"כשהחומרים מתייקרים והייבוא נעשה פחות נוח, פתרונות של כלכלה מעגלית הופכים פתאום לרלוונטיים, וייתכן שהמצוקה של היום תוביל לפתרון של מחר."


מדד תשומות הבנייה ממשיך לטפס גבוה ומאיים בהתייקרות משמעותית של מחירי הדירות בארץ.

מתוך הכתבה של אורי חודי שפורסמה לאחרונה ב - ynet על הסיבות למצב ודרכי ההתמודדות האפשריים :


ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ : "אנחנו צריכים להיות פורצי דרך, להסתכל קדימה ולראות איך מתקדמים. סדר גודל של 90% מפסולת הבנייה וגם הרטובה מוטמנים בקרקע. זה נתון מזעזע. אנחנו מזהמים בעצמנו את האדמה והאוויר של מדינת ישראל."


גלעד גולוב, מנכ"ל מכון התקנים : "בפועל אנחנו נמצאים במקום גרוע בטיפול בפסולת בנייה". גולוב התייחס למספרים של פסולת בנייה לעומת פסולת רטובה של בנייני מגורים וחשף, כי בישראל יש יותר פסולת בנייה מפסולת ביתית: "כמה שומעים על האחרונה לעומת הראשונה? אין מה להשוות. ועדיין, יותר קל למחזר פסולת בניין. אנחנו בדרך להיות המדינה הצפופה ביותר ב־OECD, אבל הנושא הזה לא נמצא בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות. זה מדהים אותי. אני חושב שחייבים לדחוף את זה קדימה"


צביקה דוד, סגן נשיא ויו"ר אגף תשתיות בהתאחדות הקבלנים : "מה אנחנו מבקשים מהמדינה? אל תסתכלו רק על 2050, כי את 2021 עוד לא פתרנו. עכשיו צריך לתת פתרונות, ולחשוב במקביל גם קדימה. בינתיים אנחנו בוכים על מאות מיליוני ואפילו מיליארדי שקלים, שהמדינה מפסידה כשלא מקדמים את הנושא. צריך לקדם קודם כל מהפכה תפיסתית ורגולציה תומכת ויעילה. תנו לנו את הבסיס, את השאר אנחנו יודעים לעשות".

 

מתוך הכתבה שפורסמה ב-YNET :


 







bottom of page